פוריות הגבר

40% מכלל  בעיות הפריון באוכלוסייה הכללית נובעות דווקא מבעיות פוריות הגבר הבאות ליידי ביטוי בספירת זרע נמוכה.
בעזרת בדיקת זרע פשוטה ניתן לגלות זאת.
ידוע כי ב – 40 השנים האחרונות ירד ריכוז הזרע במאות אחוזים לסמ"ק מריכוז ממוצע של 80 מליון. תאי זרע בשנות ה- 60 לריכוז תאי זרע ממוצע של- 20 מליון היום.
אורח חיים לא נכון הכולל תזונה לקויה, חוסר שינה ולחץ תמידי הינם חלק מהגורמים העיקריים לירידה זו בריכוז תאי הזרע.
איכות הזרע נקבעת על פי פרמטרים של ריכוז תאי זרע , תנועתיות ומורפולוגיה (צורות  תקינות) הרפואה הסינית מיחסת באבחנה חשיבות גם לנפח הזרע ולצבעו נוסף על הפרמטרים הרשומים מעלה וזאת בניגוד לרפואה הקונבנציונאלית שאינה מיחסת לכך חשיבות רבה.
ברוב המקרים אין הסבר רפואי לבעיית הזרע והפיתרון ברפואה הקונבנציונאלית מתמקד בעיקר בטיפול באשה (טיפולי הזרעות או הפריות).

המקרים שבהם כן מוצאים את הסיבה הרפואית לבעיה יכולים להיות קשורים לבעיות הורמונאליות, מחלות ילדות כגון אשך טמיר, מחלות  כרוניות, ניתוחים, וריקוצלה (חסימה של הורידים באשך ועוד כאשר ברוב המקרים אורח החיים התובעני והמתוח, שעות העבודה הרבות, ישיבה ממושכת על כיסא וירידה באיכות התזונה הם ללא ספק חלק נכבד מהגורמים המשפיעים לרעה על איכות הזרע.

מחקר על פוריות הגבר ודיקור שנערך בסין

 המחקר אשר נערך בסין פורסם במגזין המדעי Fertility & Sterility ביולי 2005 , המחקר מוכיח שדיקור סיני משפר את איכות הזרע בגברים עם איכות זרע נמוכה מסיבה שאינה ידועה. החוקר ד"ר ג'יאן פיי מאוניברסיטת שנגחאי  שם לב להשפעות חיוביות של דיקור בשיפור:

ריכוז תאי הזרע.

תנועתיות של תאי הזרע.

עלייה ברמות הורמון הטסטוסטרון.

שיפור לא משמעותי ברמות הורמון ה- LH .

שיפור ועלייה בצורות התקינות של תאי הזרע (מורפולוגיה) והפחתת הצורות הלא תקינות.

במחקר השתתפו 40 גברים בעלי מיעוט תאי זרע , תנועתיות נמוכה של הזרע וצורות זרע (מורפולוגיה) לא תקינה  . במהלך המחקר חולקו הגברים לשתי קבוצות כאשר הקבוצה הראשונה כללה 28 גברים והקבוצה השניה כללה 12 גברים . הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול בדיקור סיני פעמיים בשבוע למשך חמישה שבועות כאשר הקבוצה השנייה לא קיבלה שום טיפול . המעקב אחר הזרע נעשה בשתי הקבוצות באמצעות מיקרוסקופ.

תוצאות המחקר:

בקבוצה שכללה 28 גברים ואשר קיבלה טיפול בדיקור סיני נרשמה עלייה סטטיסטית משמעותית בכמות תאי הזרע בריכוז תאי הזרע ובאחוז צורות הזרע התקינות לעומת קבוצת הביקורת.

בעיות פוריות הגבר בראי הרפואה הסינית

אחת הסיבות העיקריות לבעיות זרע מבחינת הראייה הסינית הינה חום באשכים(שאינו בהכרח כתוצאה מדלקת), סיבה נוספת ולא פחות חשובה הינה מצב של חסימה בזרימת הדם לאשכים כמו לדוגמא מצב קיצוני של חסימה הנקרא "וריקוצלה" הגורמת באופן עקיף להתחממות יתר של האשכים ושוב לפגיעה באיכות הזרע.

מניסיוננו הקליני בארץ על מטופלים רבים נצפתה עלייה משמעותית לפעמים של אלפי אחוזים  בשיפור ספירת זרע, שיפור ניכר בתנועתיות הזרע ואיכות זרע נמוכה (צורות זרע לא תקינות) ובנוסף שיפור מצבי אימפוטנציה.

קליניקת מעגלים מטפלת בבעיות זרע כגון:

אוליגוספרמיה- מיעוט תאי זרע בזרימה

אסטנוספרמיה – תנועתיות נמוכה של הזרע.

סנדרום OTA – ירידה בריכוז תאי הזרע , תנועתיות מופחתת וצורות לא תקינות.

וריקוצלה – המשפיעה על איכות , תנועתיות וספירת הזרע .

מורפולגיה – צורות לא תקינות.

מצבי דלקת באזור הגניטליה הפוגמות באיכות הזרע.

מהלך הטיפול:

המטופל צריך להגיע עם בדיקות הזרע האחרונות שביצע , חשוב לא להסתמך על בדיקה בודדת מכיוון שהשינויים באיכות הזרע יכולים להיות קיצוניים מבדיקה לבדיקה.

הטיפול אורך כ- 12 מפגשים שבועיים הכוללים דיקור, פורמולות צמחים ושינויים תזונתיים כאשר בסופם מבצע המטופל בדיקת זרע נוספת (פס הייצור של הזרע אורך כחודשיים וחצי)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: