דיכאון אחרי לידה – דיקור סיני ותזונה לטיפול בדיכאון אחרי לידה

דיקור סיני לדיכאון אחרי לידה, בשילוב תשאול מקיף וקבלת הנחיות תזונה וצמחי מרפא סיניים יכולים לחזק את הגוף והנפש של נשים הסובלות מדיכאון. אנו ממליצים שלא להמתין להחמרה או להמשיך סבל קשה נוסף ולבדוק כיצד הרפואה הסינית יכולה לעזור כפיתרון מלא של הרפואה הסינית או בשילוב של הרפואה המערבית. כל מקרה ומקרה לגופו. חשוב שהטיפול ייעשה על ידי מומחים המכירים את הנושא וכבר טיפולו בהצלחה במקרים דומים.

דיכאון אחרי לידה

מהו דיכאון אחרי לידה? דיכאון אחרי לידה מתאפיין בתחושות שונות, רבות ומגוונות, במהלך השנה הראשונה שלאחר הלידה. במקרים קלים יכולה האם לחוש תחושת דיכאון קלה ובכי מפעם לפעם, מספר ימים לאחר הלידה. במקרים קשים יותר של דיכאון אחרי לידה, האם עלולה לחוות אדישות נוראה ותשישות פיזית קשה. מדובר על תחושה של חוסר אונים ועייפות תהומית שאינה מאפשרת ביצוע עבודות, גם אלו הפשוטות ביותר.

מהם התסמינים של דיכאון אחרי לידה?
תסמינים של דיכאון אחרי לידה כוללים:
עצב, ייאוש, הערכה עצמית נמוכה, הפרעות שינה, חוסר תאבון, תשישות, ריקנות פנימית
תחושת אשמה וחוסר אונים, קושי לטפל בתינוק או לדאוג למטלות הבית השוטפות, חרדה מוגברת או התקפי פאניקה, חוסר חשק מיני, פחד להישאר לבד עם התינוק.
במקרים קיצוניים מאוד האם עלולה לפגוע בבן זוגה או בתינוק ואפילו בעצמה(מקרים מעטים).

דיכאון אחרי לידה – טיפול ברפואה המערבית
חשוב לאבחן את הסיבה המדויקת לדיכאון אחרי לידה וזאת על ידי פנייה לגורם רפואי פסיכיאטרי.
הטיפול יתאפיין במקרים קשים במתן תרופות פסיכיאטריות נוגדות דיכאון.
ההמלצה למטופלת,להיות בסביבה תומכת ולארגן סדר יום קבוע הדומה לסדר יומו של התינוק בכדי להפיג את העייפות הקיימת לאחר הלידה.

דיכאון אחרי לידה – טיפול ברפואה סינית
הסינים כבר יודעים אלפי שנים שלידה מחלישה מאוד את הגוף ואת הנפש ולכן המושג
דיכאון אחרי לידה מוסבר בקלות ברפואה הסינית.
איבוד הדם הרב בעקבות הלידה בשילוב עם הנפילה ההורמונאלית גורמים להחלשות פיזית קשה, שבעקבותיה מגיעים גם הסימפטומים הנפשיים. הטיפול ברפואה הסינית כולל, דיקור סיני, תפריט תזונתי וצמחי מרפא הניתנים על פי אבחנה ספציפית של המטופלת ומטרתם חיזוק ייצור הדם בגוף, חיזוק ואיזון המערכת ההורמונאלית, שיפור הספיגה במערכת העיכול, הרגעת מערכת העצבים ושיפור השינה.
כל אלו מסייעים להתגבר במהירות על דיכאון אחרי לידה.

דיכאון אחרי לידה והקשר לתפקוד הלב ברפואה הסינית
הלב הינו מקום משכנה של הנפש, הלב משול לקיסר הממלכה השולט על כל הגוף.
תפקודיו של הלב ברפואה הסינית, מקבילים לתפקוד הלב הפיזי בהזרמת הדם, תפקוד המוח ותפקוד מערכת העצבים גם יחד.
התרוקנות הדם עקב תהליך הלידה גורמת לחוסר בהזנה של דם פיזית לאברי הגוף ולמוח, המושג דם ברפואה הסינית כולל את כל החומרים הזורמים בזרם הדם כגון: כדוריות דם אדומות, וויטמינים, מינרלים, חלבונים, סוכרים, תאי דם לבנים ונוזלי גוף.
חולשה של הדם גוררת אחריה חולשה של השרירים, הלב נכנס לסימני מצוקה וישנה פגיעה במוח ובמערכת העצבים, מה שיכול להתבטא בסימפטומים נפשיים כגון: דיכאון אחרי לידה, חרדה, מצבי רוח משתנים וחולשה פיזית של שרירי השלד עקב חוסר הזנה מספקת של דם.

אורח חיים בריא מהווה גורם מאוד משמעותי במניעה של דיכאון אחרי לידה, תזונה מסודרת, שינה תקינה בלילה ופעילות גופנית סדירה מורידים משמעותית את הסיכוי ללקות בדיכאון אחרי לידה.

מקרה מהקליניקה- דיכאון אחרי לידה
ירדן בת 36, הגיע לטיפול בקליניקת מעגלים בהמלצת חברה, כשהיא סובלת מדיכאון אחרי לידה.
בתשאול שנערך לירדן התברר שזה ההיריון והלידה הראשונים שלה, תחילת ההיריון לוותה בהמון בחילות חזקות שגרמו לה להקיא כמעט מכל דבר והיא אף אושפזה בבית החולים לצורך מתן אינפוזיה מספר פעמים.
ירדן ילדה את בנה הבכור בניתוח קיסרי בשבוע 37.

לאחר שהתאוששה מהניתוח חשה ירדן דיכאון עמוק, היא לא יכלה להחזיק את בנה ולטפל בו וכבר הופנתה לטיפול פסיכיאטרי שכלל מתן כדורי הרגעה ונוגדי דיכאון.
3 חודשים לאחר הלידה, כאשר מצבה לא השתפר, התקשרה ירדן לקליניקה ושאלה " האם אפשרי לעזור לי בדיקור לדיכאון החמור שנפל עלי".

ירדן התחילה טיפולי דיקור שבועיים בקליניקה, הסימפטומים מהם סבלה ירדן היו רבים ומגוונים וכללו: הפרעות שינה וקושי להירדם, הזעות לילה, דפיקות לב חזקות במיוחד בלילה, תחושות חרדה, חוסר תאבון ועצירות.

הניתוח הקיסרי שעברה ירדן יחד עם איבוד הדם הרב והתזונה הלקויה במהלך ההיריון, היוו
את הגורם העיקרי להחלשות הדם, בעיקר דם הלב.

בכדי לחזק את ירדן בצורה הכי יעילה ומהירה היא קיבלה טיפולי דיקור על בסיס שבועי, תפריט תזונתי מסודר שכלל 3 ארוחות עיקריות ועוד 3 ארוחות ביניים.
הדגשנו את החשיבות שיש לאכול ארוחה חמה ומבושלת בצהריים.

התזונה כללה מזונות שמחזקים דם כגון :דגנים מלאים בשילוב קטניות, עוף, הודו, ביצים, דגים, ברוקולי, ירקות מבושלים, עלים ירוקים ופירות.
בנוסף קיבלה ירדן פורמולה של צמחי מרפא סיניים שכללה צמחים לחיזוק הדם והרגעת הנפש.

כחודש לאחר תחילת הטיפול חלה הטבה משמעותית בסימפטומים וירדן החלה להוריד בהדרגה את התרופות הפסיכיאטריות תוך מעקב צמוד של הפסיכיאטר.
לאחר כחודשיים נוספים של טיפול ירדן נשלחה לביתה כאשר היא ללא תופעות של חרדה, שינה תקינה ללא הזעות לילה וללא קושי להירדם.
הדיכאון נעלם לחלוטין והיא הצליחה לנהל אורח חיים תקין עם משפחתה.

אם את סובלת מדיכאון אחרי לידה ורוצה לברר על אפשרות טיפול בדיקור סיני לדיכאון אחרי לידה, תרגישי בנוח לפנות אלינו לייעוץ ללא כל התחייבות.

לחצו להתקשרות מהסלולר או שלחו פרטים בטופס צור קשר

קורן אליהו: 054-4399910

שרון אלישע: 050-9344908

קליניקת מעגלים – טיפולי דיקור סיני לדיכאון אחרי לידה. חיזוק הגוף והנפש. הטיפול משלב גם הוראות תזונה מותאמת וצמחי מרפא סיניים.

רחוב ז'בוטינסקי 5 רעננה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: